| |
A nie przysz³o Ci do g³owy to ¿e przy obecnej tendencji do odchudzania ko³owrotków, lepszych i bardziej
wytrzyma³ych materia³ów, po prostu ko³owrotek w wy¿szej klasie wazy tyle co kilka lat temu w ni¿szej??
Zauwa¿y³e¶ te¿ mo¿e ¿e pokazywa³ ten przyk³ad na kijach st. Croix które s± te¿ ciê¿sze, a i inaczej wywa¿one??
Nie zauwa¿y³e¶ ¿e przy dwu teoretycznie jednakowych kijach w jednakowej d³ugo¶ci i klasie, a nawet bardzo
zblizonej wadze moga potrzebowaæ diametralnie ró¿nej wagi ko³owrotka i dla jednego bêdzie to w klasie, dla
drugiego +1, a dla trzeciego kija nawet +2 w zale¿no¶ci od kija i modelu ko³owrotka??
Podajesz jakies prawdy objawione na miarê tego ¿e ko³o toczy siê po ulicy lepiej od sze¶ciok±ta.
Ciekawe kiedy dojdziesz do wniosków, ¿e machanie link± to obci±¿enia dynamiczne, a nie statyczne, na które ma
wp³yw wiele rzeczy, w tym sama bezw³adno¶æ i sprê¿ysto¶æ blanku, w tym jego waga i rozk³ad masy w blanku.
Niby warot¶ci statycznie niewielkie, ale dynamicznie ju¿ tak...
|