f l y f i s h i n g . p l 2024.05.02
home | artykuły | forum | komis | galerie | katalog much | baza | guestbook | inne | sklep | szukaj
SPRZĘTOWE  FORUM  WĘDKARSTWA  MUCHOWEGO
Email: Hasło:
Zaloguj automatycznie przy każdej wizycie:
Jeśli jeszcze się nie zarejestrowałeś: Załóż konto

Ostani post! Temat: Odp: hydrozagadka --> co ta dziwna linka?. Autor: WZ_WZ. Czas 2024-05-01 23:12:23.


poprzednia wiadomosc Odp: Oporówka/łożysko jednokierunkowe. : : nadesłane przez trouts master (postów: 8666) dnia 2020-02-03 20:51:40 z *.neoplus.adsl.tpnet.pl
  Lecę na Stradic-ach, powiedzmy 1996/2003.
Noooo, dlaczego jest opór? Chętnie "posłucham".

  [Powrót do Forum] [Odpowiedz] [Odpowiedz z cytatem]    
 
Nadawca
Data
  Odp: Oporówka/łożysko jednokierunkowe. [19] 03.02 21:25
 
To odkręć rotor, następnie trzy śrubki, którymi oporówka jest mocowana do reszty. Po wyjęciu wymontuj
pierścień i sprawdź igłą, że wałeczki są maksymalnie wypchnięte przez sprężynki. Jest to też okazja do
przekonania się jak dużo brudu znajduje się na wałeczkach i pierścieniu, przeczyszczenia ich i
delikatnego przesmarowania oliwką. Taka ilość brudu nie może powstać w inny sposób, bo jak można
zauważyć przy włączonej oporówce ruch wsteczny rotora jest praktycznie zerowy, więc jakie tu tarcie?
Jak zapewne wiesz nie da się włożyć powtórnie tulejki do oporówki, bez jej wyłączenia. Dlaczego? Bo
przeszkadzają wypychane przez sprężynki wałeczki. Powodem wadliwego działania oporówki mogą też
być zużyte łożyska podpierające pinion z zamontowanym na nim pierścieniem. Tu nic nie pomoże
wspomniane przez dabo dokładanie podkładek regulujących docisk koła do piniona. Raczej tylko
pogorszy sprawę.
 
  Odp: Oporówka/łożysko jednokierunkowe. [0] 03.02 21:36
 
To odkręć rotor, następnie trzy śrubki, którymi oporówka jest mocowana do reszty. Po wyjęciu wymontuj
pierścień i sprawdź igłą, że wałeczki są maksymalnie wypchnięte przez sprężynki. Jest to też okazja do
przekonania się jak dużo brudu znajduje się na wałeczkach i pierścieniu, przeczyszczenia ich i
delikatnego przesmarowania oliwką. Taka ilość brudu nie może powstać w inny sposób, bo jak można
zauważyć przy włączonej oporówce ruch wsteczny rotora jest praktycznie zerowy, więc jakie tu tarcie?
Jak zapewne wiesz nie da się włożyć powtórnie tulejki do oporówki, bez jej wyłączenia. Dlaczego? Bo
przeszkadzają wypychane przez sprężynki wałeczki. Powodem wadliwego działania oporówki mogą też
być zużyte łożyska podpierające pinion z zamontowanym na nim pierścieniem. Tu nic nie pomoże
wspomniane przez dabo dokładanie podkładek regulujących docisk koła do piniona. Raczej tylko
pogorszy sprawę.


Jachu.
Ale co maja łożyska czy pinion do tulei oporowki? Co innego zużycie lubiona na którym jest tuleja. Przy
zużyciu osiowośc może słabnąć ale tuleja pomiędzy walkami pracuje w sposób "pływający" )tak sobie nazwę)
wiec luz tulejki na pinionie tez nie powinien mieć wpływu na blokadę (opór).
Może inaczej, co powoduje że tulei nie wsadzisz pomiędzy wałeczki? Co je dociska? Może tam występujący
luz może przyczyniać się do braku "stop".

Co do tarcia to jakie wiec występuje które zużywa tuleję/rolki?

Co do rozbierania, brudu czy innych rzeczy z twojego wpisu mam to w głowie bo robiłem to może setki razy.
Brud w mnie nie występuje o ile młynek nie wpadnie do wody. Podobnie u innych które rozbierałem.
 
  Odp: Oporówka/łożysko jednokierunkowe. [17] 03.02 21:40
 
Dzięki tarciu nie można przesunąc zablokowanego rotora,gdyby był poślizg to z braku tarcia.Ścieranie następuje w momencia zatrzymania.
Ja pierdykam,ze śmiechu musze czyścić wyświetlacz...
W oporówce nie ma prawa być żadnego pyłka,piasku czy brudu.
Rozbiera do zera i myje b.extra-akcyjną,a po precyzyjnym złożeniu tylko tuleje subtelnie przeciera wacikiem po oliwce.
Koło i pinion,podkładki to ząbkowanie- luz koła eliminuje,zależnie od zużycia zębów...z oporówką nic wspólnego.
 
  Odp: Oporówka/łożysko jednokierunkowe. [16] 03.02 21:59
 
A potrafisz sobie wyobrazić co się dzieje z już wyrobionymi bieżniami łożyska kulkowego
podpierającymi pinion, po większym dociśnięciu koła do piniona i jaki to ma wpływ na układ pierścień -
wałeczki oporówki? Jeśli nie, to nie mamy o czym geniuszu mechaniki rozmawiać?
 
  Odp: Oporówka/łożysko jednokierunkowe. [12] 03.02 22:10
 
Tak.Wymienia się na sprawne...genialne?!







 
  Odp: Oporówka/łożysko jednokierunkowe. [0] 03.02 22:17
 
Bawisz się kołowrotkami w piaskownicy? Jak miałeś tak dużo oporówek w rękach, to wiesz o jakim
brudzie wspomniałem. No i nie siłuj się z tymi muchowymi. Załatwić dziesięć wałeczkowych w
kołowrotkach muchowych? Trzeba mieć wyjątkowy talent. To jest dopiero zabawne.
 
  Odp: Oporówka/łożysko jednokierunkowe. [10] 03.02 22:17
 
Talerz i pinion mają luz ,który zwykle powoduje zużycie łożysk kulkowych stabilizujących osie,podkładki niwelują.Jeśli nie zrobi się niwelacji to następuje noszczenie zębów przekładni...dopóki kulkowe są ciche.Kiedy hałasują wymiana,bo niwelacja tego nie zmieni.
 
  Odp: Oporówka/łożysko jednokierunkowe. [9] 03.02 22:25
 
Żaden talent,tylko restauruje po dyletantach którym się wydawało ,że coś potrafią za to stan sprzętu temu przeczył.Tak samo leczę rodziny,domy,samochody...
Jakikolwiek problem jeżeli tylko istnieje to ma przyczynę,rozwiązanie -istnieje ścieżka uwolnienia od problemu.Buddha's4NobleTruths
 
  Odp: Oporówka/łożysko jednokierunkowe. [5] 03.02 22:53
 
A to bardzo ciekawe, że nie widzisz związku pomiędzy zużytym łożyskiem trzymającym pionion z
zamocowaną na nim tuleją, a wiesz, że w niskiej temperaturze może być problem z płynnym i
równomiernym zadziałaniem styku wałeczki-tuleja? Bardzo dziwne. Chyba jeszcze długa droga przed
Tobą?
Już wpadłeś na wytłumaczenie faktu, dlaczego po włączeniu oporówki kołowrotek kręci z większym
oporem? Bo to wcześniejsze tłumaczenie było dość zabawne.
 
  Odp: Oporówka/łożysko jednokierunkowe. [4] 03.02 22:59
 
"A to bardzo ciekawe, że nie widzisz związku pomiędzy zużytym łożyskiem trzymającym pionion z
zamocowaną na nim tuleją, a wiesz, że w niskiej temperaturze może być problem z płynnym i
równomiernym zadziałaniem styku wałeczki-tuleja? Bardzo dziwne."


Pisz jaśniej jeżeli możesz i nie jest to jakaś tajemnicą, bo coraz trudniej nie tylko ciebie się czyta.
Ja nie widzę związku.
 
  Odp: Oporówka/łożysko jednokierunkowe. [3] 03.02 23:22
 
Ile można powtarzać?
Zużyte łożysko się wymienia!oporówkę czyści,a luz koła niweluje.
Wałki oporówki toczą się tak samo niezależnie od ustawienia dźwigni hamulca.
 
  Odp: Oporówka/łożysko jednokierunkowe. [0] 03.02 23:47
 
Oporówkę się czyści?: - Przecież pisałeś, że piasek i inny brud tam nie ma prawa być? Więc skąd się tam
bierze? Z tego praktycznie zerowego posuwu przy blokadzie wstecznych obrotów? Weź się chłopie
zastanów i powiedz nam z czego ten brud?
 
  Odp: Oporówka/łożysko jednokierunkowe. [1] 04.02 14:49
 
Z tłuszczu...nadgorliwi pakują nadmiar smaru wszędzie,lub leją oliwkę na oś szpuli gdzie nadmiar rzyga na śrzęgło oporowe...czasem leją oliwę bez opamiętania przez otwór serwisowy wałka posuwu szpuli
Na porywce napis jak wół NO GREASE,oliwka też zbędna tam ma być tarcie statyczne,a nie dynamiczne...
 
  Odp: Oporówka/łożysko jednokierunkowe. [0] 04.02 14:57
 
Zgadza się. Nadmiar jest zły wszędzie. Wilgotny ma być jedynie filc z obudowie górnej nad
wałeczkami.
Oczywiście wilgotny po odpornej na niskie temp. oliwce. Najlepiej silicon oil.
 
  Odp: Oporówka/łożysko jednokierunkowe. [2] 07.02 00:44
 
tak
grunt to podążanie za Mistrzem/Nauczycielem
a On mówi:
Buddyjskie teksty radzą, aby ukrywać swoje dobre cechy i osiągnięcia niczym lampę w skrzyni. Nie
powinniśmy się nimi chwalić na prawo i lewo, dopóki nie mamy ku temu poważnego powodu.


Żaden talent,tylko restauruje po dyletantach którym się wydawało ,że coś potrafią za to stan
sprzętu temu przeczył.Tak samo leczę rodziny,domy,samochody...
Jakikolwiek problem jeżeli tylko istnieje to ma przyczynę,rozwiązanie -istnieje ścieżka uwolnienia od
problemu.Buddha's4NobleTruths
 
  Odp: Oporówka/łożysko jednokierunkowe. [1] 07.02 08:19
 
Nieprawda liczy tylko wiedza ,ktòrą przekazuje...respekt by zachować wnioski z analizy przesłanek.
Inaczej podążając ślepo za wzorem można zbłądzič np kto chciałby naśladując ślepo znakomitego
Nauczyciela doświadczyć ukrzyżowania?!
 
  Odp: Oporówka/łożysko jednokierunkowe. [0] 07.02 09:41
 
tak
zatem Nauczyciele ze Sri Dalada Maligawa mylą się...
po tylu latach...
może teraz doznają Oświecenia


Nieprawda liczy tylko wiedza ,ktòrą przekazuje...respekt by zachować wnioski z analizy
przesłanek.
Inaczej podążając ślepo za wzorem można zbłądzič np kto chciałby naśladując ślepo znakomitego
Nauczyciela doświadczyć ukrzyżowania?!
 
  Odp: Oporówka/łożysko jednokierunkowe. [2] 03.02 22:55
 
A potrafisz sobie wyobrazić co się dzieje z już wyrobionymi bieżniami łożyska kulkowego
podpierającymi pinion, po większym dociśnięciu koła do piniona i jaki to ma wpływ na układ pierścień -
wałeczki oporówki? Jeśli nie, to nie mamy o czym geniuszu mechaniki rozmawiać?


Jachu.
O jakich łożyskach piszesz? Pinion podpiera dwa najważniejsze łożyska: główne pod koszem (czasami dwa) i
oporowka (łozysko wałeczkowe jednokierunkowe).
Układ o jakim piszesz sprawia większe zużycie oporowki na skutek większego jej obciążenia gdy łożysko nizej
(kosza) leży, jest zużyte i "dowalone" kołem do.... Właśnie do oporowki.
O dolnym malutkim poniżej głównego łożyska kosza wspomagającym worm shaft nie wspominam.
Pamietajmy jeszcze o tym że siła nacisku jest przenoszona również z pinionu na tuleje łożyska "one way" wiec
zużycie mosiężnego pinionu (łożysko ślizgowe) powinno być większe niż tulei z chromo niklu. Chyba że nie
znam się na twardościach materiałów. Osie silnikow elektrycznych podpartych na tulejach z brązu jakoś nie
wycierają się tak szybko jakby wychodziło z waszych wpisów co do zużyć tulei i wałeczków oporowki.
 
  Odp: Oporówka/łożysko jednokierunkowe. [0] 04.02 00:17
 
Arku, każde łożysko zużywa się. W przeciwnym wypadku nie byłoby konieczności wymiany. Jeśli
"wyrobione" to koniecznie wymiana (koszt nie jest wielki), bo pinion nałożoną tuleją (bo to sztywny układ)
zaczyna fiksować w relacji z wałeczkami oporówki. No i to może być przyczyną, że oporówka
"przepuszcza". Oczywiście nie to musi być najważniejszą przyczyną. Najpierw szukaj przyczyny w samej
oporówce. Często przyczyna tkwi tylko w niej. Przykładowo z powodu zniekształcenia którejś ze
sprężynek podczas składania oporówki po całkowitym jej rozebraniu i powtórnym złożeniu. Oporówka to
dosyć prosty element, ale musi być złożona z uwagą, starannie. Zacznij od sprawdzenia, czy są
identyczne, czy któraś nie jest zniekształcona. Potem kołowrotek do zamrażarki i sprawdź jak działa,
większość smarów odporna na takie temperatury, więc bez obaw.
 
  Odp: Oporówka/łożysko jednokierunkowe. [0] 04.02 15:14
 
Sprzęgło oporowe nie jest łożyskiem.Nazywanie błędne pozwala wyciągać błędne wnioski.Pinion podpierają dwa łożyska-panewka lub kulkowe od dołu i kulkowe(zwykle największego rozmiaru pod rotorem nad nim położona oporówka...ew z podkładką niwelującą luzy bieżni kulkowych łożysk uniemożliwiającą przesuwanie piniona.
Zęby koła tylko zbliża się do ślimaka minimalizując niezbędny luz,nacisk wyklucza swobodną pracę i przyspiesza zużycie przekładni.
Porównanie sprzęgła do panewek osi silnika elektrycznego całkowicie nietrafne-patrz pierwsze zdanie postu.
Tarcie statyczne powoduje ścieranie i zmniejszanie średnic walców,tulei.
Zamiast dorabiać łatwiej zmienić na nowe z taniego modelu tej samej marki.
Trudności montażowe sygnalizują niewiedzę domorosłego montera.Rozłożenie i złożenie oporówki zabiera ok 3-4 minut i nie wymaga igły czy udasięwania...
 
       


Copyright © flyfishing.pl 2002
wykonanie focus