Odp: Oporówka/łożysko jednokierunkowe.
: : nadesłane przez
trouts master (postów: 8673) dnia 2020-02-03 22:59:46 z *.neoplus.adsl.tpnet.pl
"A to bardzo ciekawe, że nie widzisz związku pomiędzy zużytym łożyskiem trzymającym pionion z
zamocowaną na nim tuleją, a wiesz, że w niskiej temperaturze może być problem z płynnym i
równomiernym zadziałaniem styku wałeczki-tuleja? Bardzo dziwne."
Pisz jaśniej jeżeli możesz i nie jest to jakaś tajemnicą, bo coraz trudniej nie tylko ciebie się czyta.
Ja nie widzę związku.
Ile można powtarzać?
Zużyte łożysko się wymienia!oporówkę czyści,a luz koła niweluje.
Wałki oporówki toczą się tak samo niezależnie od ustawienia dźwigni hamulca.
Oporówkę się czyści?: - Przecież pisałeś, że piasek i inny brud tam nie ma prawa być? Więc skąd się tam
bierze? Z tego praktycznie zerowego posuwu przy blokadzie wstecznych obrotów? Weź się chłopie
zastanów i powiedz nam z czego ten brud?
Z tłuszczu...nadgorliwi pakują nadmiar smaru wszędzie,lub leją oliwkę na oś szpuli gdzie nadmiar rzyga na śrzęgło oporowe...czasem leją oliwę bez opamiętania przez otwór serwisowy wałka posuwu szpuli
Na porywce napis jak wół NO GREASE,oliwka też zbędna tam ma być tarcie statyczne,a nie dynamiczne...
Zgadza się. Nadmiar jest zły wszędzie. Wilgotny ma być jedynie filc z obudowie górnej nad
wałeczkami.
Oczywiście wilgotny po odpornej na niskie temp. oliwce. Najlepiej silicon oil.